برندها به طور مرتب تلاش میکنند تا با ارسال پیام در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی تعامل مصرف کننده را تحریک کنند. اما آنها اغلب پیام ها را نادیده میگیرند. چگونه مدیران میتوانند پیامهایی در رسانههای اجتماعی بنویسند که مصرف کننده را درگیر کند؟
روان زبان شناسی نشان میدهد که زمانی که ارتباط گیران از کلماتی همچون به طور قطع و … استفاده میکنند قدرتندتر به نظر میرسند.
علاوه بر این تحقیقات همچنین نشان میدهد که افراد بیشتر جذب افراد و سازمانهای قدرتمند میشوند.
تحقیقات انجام شده منجر به یک پیش بینی جدید شده است:
کلمات مرتبط با قطعیت در پیامهای رسانههای اجتماعی باعث میشود مصرف کنندگان برند را قدرتمندتر بدانند و در نتیجه به احتمال بیشتری با پیام درگیر میشوند. این نتایج نه تنها باعث یادگیری ادبیات ارتباطات میشود بلکه مدیران را راهنمایی میکند که چگونه پیامهایی با محتوای مورد علاقهی مخاطبینشان تنظیم کنند.
یکی دیگر از مزایای پلتفرمهای رسانههای اجتماعی این است که آنها دارای امکاناتی هستند که مشارکت را برای مصرف کنندگان آسانتر میکند.
مصرف کنندگان میتوانند به طرق مختلف با برندها در رسانههای اجتماعی تعامل داشته باشند. به عنوان مثال آنها میتوانند پیامها را با اعضای خود به اشتراک بگذارند و یا با گذاشتن یک علامت به پیام یک برند پاسخ دهند. شرکتها نیز به طور فزایندهای در تلاش هستند که مشتریان بیشتری جذب کنند. زیرا تعامل منجر به نتایج مهم بازاریابی میشود از جمله این که باعث فروش بیشتر و در نهایت سود بیشتری میشود.
تحقیق در مورد محتوایی که بتواند سطح درگیری مخاطب را با یک پلتفرم افزایش دهد به تازگی آغاز شده است.
نتیجه:
بخشی از نتایج تحقیقات صورت گرفته به طور خلاصه آورده شده است:
پیامهایی که شامل کلماتی هستند که بیانگر قطعیت هستند با سطوح بالاتری از تعامل مصرف کننده مرتبط هستند.
نتایج نشان داده است که پیامهایی که بیان کننده اطمینان هستند با تاثیر گذاری بیشتر بر روی مخاطب باعث تعامل بیشتر مخاطب با اون شبکه اجتماعی میشوند. به تفسیر دیگر این پیامها چون دارای نوعی اطمینان است باعث اطمینان خاطر مخاطب نسبت به کمپانی مورد نظر شده و باعث افزایش تعامل میشود. زیرا در این مواقع فرد نوعی قدرت در برند احساس میکند که این تاثیر مثبت در جهت تعامل دارد.
علاوه بر آن پیامهایی که حاوی عبارات قطعی (مثلا همیشه همه چیز برای همیشه قطعا) میباشد دارای تاثیر غیر مستقیم قویتری بر مشارکت مصرف کننده میباشد.
استفاده از ضمایر دوم شخص امکان ارجاع مخاطب و اشتراک گذاری را افزایش میدهد. همچنین شوخ طبعی و احساسات نیز میتواند به نحو عالیتری مخاطب را به سمت هدف شما هدایت کند.
و در نهایت زمانی که ارتباط دهنده نسبت به پیامی که منتقل میکند احساس اطمینان داشته باشد این حس را به مخاطب منتقل میکند.
به همین دلیل اسفاده از پیامهایی که دارای قطعیت هستند در پلتفرمهای رسانهای بینهایت مهم است. زیرا پلتفرمهای رسانهای به شرکتها کمک میکند تا به طیف گستردهای از بازاریابی دست پیدا کنند.