دسته‌بندی نشده

به حداکثر رساندن تاثیر کاربر در شبکه‌های اجتماعی

به حداکثر رساندن تاثیر کاربر در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات از طریق این شبکه‌ها یک روش بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه است. دید کسب و کار شما را افزایش می‌دهد. محبوبیت گسترده شبکه‌های اجتماعی منجر به انطباق تکنیک‌های مختلف با هدف به حداکثر رساندن انتشار اطلاعات در مورد محتوا، محصولات و ایده‌ها در این سایت‌ها شده است.

سایت‌های شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر میلیون‌ها کاربر را جذب کرده‌اند که منجر به تولید حجم عظیمی از داده‌ها می‌شود. روزانه صدها میلیون پست و کامنت در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و غیره منتشر می‌شود که در بین این سایت‌های اجتماعی، فیس بوک و توییتر شلوغ‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. فیسبوک با ۱.۷ میلیارد کاربر فعال روزانه (Shian, Dwivedi, & Lai, 2018) به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تأثیرگذار برای تقویت قصد خرید مصرف‌کنندگان تبدیل شده است. این داده‌ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم علایق یا نظرات کاربران را در مورد موضوعات مختلف نشان می‌دهد. هر چه یک کاربر تأثیرگذارتر باشد، انتشار اطلاعات بیشتر است (Subbian, Sharma, Wen, & Srivastava, 2014) و به عنوان تأثیر اجتماعی در نظر گرفته می‌شود.

بازاریابی آنلاین

در بازاریابی آنلاین، حتی محصولی که برای تبلیغ استفاده می‌شود نیز باید هوشمندانه انتخاب شود (یانگ و هائو، ۲۰۱۱). همچنین، استراتژی‌های بازاریابی مانند تبلیغات، راه اندازی محصول و طرح‌های تبلیغاتی به صورت تاکتیکی انتخاب می‌شوند. شرکت‌های رقیب با استفاده از استراتژی‌های مختلف، مشتریان آنلاین را هدف قرار می‌دهند تا فروش خود را افزایش دهند. نظرات داده شده توسط کاربران نقش مهمی در یافتن تأثیرگذاران کلیدی دارد و این نظرات منجر به تغییرات قابل توجهی در فروش محصول می‌شود.

چندین شرکت سعی می‌کنند درآمد خود را به حداکثر برسانند. اما در یافتن یک راه بهینه شکست می‌خورند، که در آن گروه خاصی از افراد انتخاب می‌شوند و به آن‌ها تخفیف داده می‌شود که منجر به حداکثر کردن درآمد می‌شود. بر اساس این انگیزه، برای مقابله با این مشکل چالش برانگیز، اینفلوئنسرها را در نظر گرفته‌ایم تا با استفاده از روش تخفیف در یک شبکه اجتماعی، به حداکثر رساندن نفوذ بپردازند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که نقش رسانه‌های اجتماعی در تصمیم‌گیری‌های خرید کاربران به طرز خوشایندی شگفت‌انگیز است. دو نکته حیاتی بر تصمیم فرد نسبت به یک محصول تاثیر می‌گذارد. اولاً، محدودیت‌های خود شخص، گاهی اوقات پیش بینی داده‌های فروش چالش برانگیز است.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که مدل نفوذ مختلط می‌تواند برای شناسایی کاربران بالقوه‌ای که یک شرکت می‌تواند آن‌ها را هدف قرار دهد. همچنین می‌تواند بودجه‌ای را که می‌توان برای هر دسته از این کاربران بر اساس میزان تأثیرگذاری آن‌ها بر دیگران خرج کرد، تعیین کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *