ما موجودات بصری هستیم، به همین دلیل است که محتوایی مانند عکسها، ویدیوها و گیفها نرخ تعامل بالایی دارند. تاثیر افزایش محتوای بصری در شبکههای اجتماعی در اینستاگرام بیشتر مشهود است. برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام، باید بدانید که چرا این گرافیکها بسیار ارزشمند هستند و چگونه میتوانید تصاویر مناسب برای اینستاگرام ایجاد کنید. شما باید از قدرت عکسهای اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید و از آنها در مطالب بازاریابی در کانال ها استفاده کنید.
نکات مهم در استفاده از اینستاگرام
- با مشتریان در چندین کانال ارتباط برقرار کنید. استفاده از اینستاگرام این امکان را میدهد تا با مشتریان در چندین کانال ارتباط برقرار کنید و تعامل بین کانالی را افزایش دهید. طبق نظرسنجی Forrester Research، اینستاگرام پادشاه تعامل اجتماعی است. اینستاگرام به ازای هر فالوور ۵۸ برابر بیشتر از فیس بوک و ۱۵۰ برابر بیشتر از توییتر تعامل به ازای هر فالوور ارائه میدهد.
- استفاده از عکسهای اینستاگرامی به ما این امکان را میدهد که هوشمندانهتر کار کنیم نه سخت تر. که در زمان صرفه جویی میشود.
- اینستاگرام کمک میکند که با مخاطبان تعامل بیشتری داشته باشیم و این شانس را بیشتر میکند که مخاطبان را برای خرید دوباره باز میگرداند. اگر شخصی از شما خرید کند و شما را در اینستا دنبال کند احتمالا برند شما رو به طور منظم میبیند و دوباره از شما خرید میکند و مشتریان بازگشتی با ارزشتر هستند.
- از عکسهای مشتریان استفاده کنید و بازاریابی خود را تقویت کنید. در اینستاگرام مشتریان دائما در حال ایجاد و به اشتراک گذاری تصاویر خود هستند. با اجازه انها میتوانید از عکسها برای بازاریابی خود استفاده کنید.
- عکسهای اینستاگرامی به دلیل ترکیبی از اصول روانشناختی بسیار ابتدایی بهتر از عکسهای محصول یا عکسهای تبلیغاتی عمومی باعث تقویت بازاریابی میشود.
در اینستاگرام عکسها بسیار خوش ساخت و دارای زیبایی بصری هستند و به ما چیزهایی را نشان میدهد که آرزو میکردیم داشته باشیم. تبلیغات با قرار دادن آنها در چارچوب یک سبک زندگی حسادت انگیز باعث میشود ما اقلام موجود در تبلیغات را بخواهیم.
نظرات خریداران قبلی بر تصمیمات خرید خریداران تاثیر میگذارد. اما اثر محتوای بصری بر متن برتری دارد.